April 19, 2013

Cerita Kita versi Ana ^_^

hari ini , hujan lebat lepas Azan Zuhur ! Subhanallah~
 Alhamdulillah , it's Jumuah ^_^
Well , suppose to be a great day , perhaps . Whoops ! Bukan hari Jumaat saja , hari untuk membuat kebaikan . Why don't kita wat ajakan paradigma secara istiqamah , yakni , istiqamah melakukan kebaikan hari-hari ! Didik hati dan diri menjadi Mukmin Superb , Amin ~

Ya Allah , lama bebenor cheq tak update blog ! Hehe , x dop siapa pun nak baca kn *terhantuk* . Ok , x kisahlah ada org baca / x , janji Allah tau niat kita & kita tau apa yg kita buat itu betul , Insha Allah ~ Alhamdulillah , 5 hari lagi , there's someone yang akan turn to 18 ! *baling confetti* Doakan ana istiqamah dengan perjuangan Islam , mencari yang HAQ , meninggalkan yang BATIL . Hikhik.

Actually , there's no need gifts (yeke ni ? ^_^) sempena birthday , cukup je doa untukku dalam sujud dan solatmu :) But , kalau dapat present tu , double happy n sayang la ! *erk* Yelah , manusia biasa , suka bila orang berikan penghargaan dalam bentuk hadiah ye dop ? Tapi , x bagi hadiah zahir , bagilah secara senyap2 , means , doakan saya tanpa pengetahuan saya ! Itu sangat OHSEM kan ! 

 Drop subject tentang birthday . Actually , entry kali ni , nak mengimbas kembali kenangan2 yang zahir nampak pahit , tapi bagi yang merasai , actually sangat INDAH ! Satu fakta tentang Ana , ana seorang yang suka menyanyi , tapi nyanyi tu bukan dpn public , nyanyi nafsi2 org kata... So , ana suka edit or tmbh or tukar lirik ikut sedap hati . 

Dan sejak tahun 2012 , ana start suka lagu Cerita Kita - Shahir . Pernah dengar dop lagu tu ? Siapa yang tengok drama Adam Hawa tahu la kot . Sebab apa suka lagu ni ? Hmm , sebab lirik dia , sangaaaaaaat mendalam . 

So , sempena bulan bahagia *sebab tukang post lahir bulan April* ini , ana nak share liriknya dan apa yang tersirat di sebaliknya . Act , ini adalah luahan rasa hati Ana kepada seorang sahabat yang Ana sangat sayangi hingga kini . Walau kami dipisahkan negeri *sebab dy study 'jauh'* , ana tetap sayang dia .. walau keadaan x seindah suatu masa dulu..

But , apa2 pun yang terjadi ... enti masih sahabat Ana kan ? Kitakan ada ikatan ukhuwah sesama Islam . Cita2 kita ingin ke Jannah , bukan ? Jadi , x salah untuk Ana masih menganggap enti sebagai sahabat !

Penat membaca celoteh ana , jom baca lirik terus !

So , terimalah ....

CERITA KITA versi Ana    
 

Seluruh hati ini
Ku serah buatmu segala
Setiap lafazku benarku rasa
Bukannya cerita di dalam lagu

Hati ini ,

telah ku sisipkan satu ruangan untuk dirimu . Khas . Namun tidak sesekali sayang ku ini melebihi cintaku pada Khaliq , Rasulullah & mama abah ku .

Hati ini ,

Telah ku ukirkan memori indah untuk awak sisipkan kemas dalam lipatan kenangan .

Hati ini ,

Semua baitnya adalah benar dari sanubari , adakalanya ku akan tunjukkan rasa hati itu melalui perbuatan . Tersirat dan perlu disingkap tirainya .

Hati ini ,

Benar2 berusaha untuk  menyediakan yang terbaik , bukan sekadar angan di langit membiru.


Benar aku pernah
Menyakitimu walau ku terluka
Sedangkan kau tetap selalu berada
Di sisi menemani oh diriku

Awak , maafkan saya ..

Benar , saya memang sayangkan awak …

Namun,

Maafkan saya , saya terlukakan awak tanpa saya sedari

Saya pecahkan gelas dalam hati awak ,

Saya tinggalkan serpihan kaca itu , tanpa mengutipnya..

Saya biarkan hati awak terluka dengan kaca2 itu.

Tapi , hakikatnya , kita masing2 terluka.

Lukamu , lukaku..Sakitmu , sakitku jua

Walau pelbagai ujian datang menerpa ,

Awak tetap ingin setia di sisi saya,

Kejam kah saya ?

Maafkanlah semua keterlanjuranku kepadamu
Tak bisa ku membuang semua yang kau cipta
Untuk diriku yang selalu mendustai
Perasaan yang sedang ku rasa

Awak , maafkan saya ..

Saya banyak buat salah pada awak…

Tapi ,

Maafkan saya , saya tak mampu kikis rasa sakit hati itu..

Ya , saya terasa dengan awak dalam diam..

Jadi ,

Saya terpaksa kuburkan rasa sayang itu ,

Menolaknya ke dasar lubuk kelam ..

Membawa rasa dusta itu di hadapan yang terang ,

Awak..

Benci yang ku luahkan itu ,

Adalah dusta semata ,

Maafkan saya …


Sungguh aku kesali
Biarkan dirimu separuh mati
Sedangkan ku tahu semua sendiri
Kau teruskan jua walau disakiti

Ya , saya kesali segala perbuatan silam

Atas kesilapan saya untuk biarkan hati awak sengsara kerana saya

Awak

Saya tahu semua itu ,

Saya mengerti hati awak parah ,

Tapi ,

Hati saya tetap berkeras..

Saya tetap ingin teruskan pendustaan palsu ini.

Setiap kali aku cuba menjauh
Lebih dekat kau hadir
Biarku undur kau terus setia
Setulus kasih yang kau berikan

Saban waktu , saya cuba melarikan diri ,

Mengelak awak dari muncul di hadapan saya

Namun ,

Tiap waktu itulah ,

Allah takdirkan kita bertembung,

Mata ke mata ,

Tanpa sedar hati kita turut berinteraksi ,

Lantas ,

Saya mengalah,

Saya hilangkan connection hati kita ,

Saya larikan pandangan agar tidak bertentang lagi ,

Biar ,

Saya lepaskan awak untuk setia ,

Untuk memilih setia ,

Pada yang terbaik ,

Berikan yang layak itu kasih yang setulusnya…

0057 , 8 /3/13, Jumaat

 Nak sebut nama enti , tapi hati suruh kawal diri . Biarkan nama enti terus bergema dalam nafsi ! Insha Allah , ukhuwah ini tetap kerana Ilahi . Ana harap , kalau enti baca entry ini , enti x marah ana . Anggaplah ini luahan rindu / confession ana yang x terluah pada masa dahulu .

Ana - ITHAR - enti . Ana sedang belajar lagi tentang erti kata ini . Insha Allah , ana akan mempraktikkannya . Ana bangga ada sahabat yang ITHAR kepada sahabatnya !

Sweet ke ? Tak dop la , rasa gula2 masam manis ja ~

Ok , till here ! Next time , Ana 'hapdate' lagi ye ! Insha Allah~

Jomm RECHARGE IMAN . Pi servis NAFSI , mana tau takut2 ada nat2 yang longgar atau tercabut , x pasal2 , x dpt nak DRIVE dengan baik menuju jalan LURUS milikNYA ? ^_<

p/s : jika JUJUR itu indah , kenapa perlu MENIPU ? Reflect.

Au Revoir ! Wassalamualaikum w.b.t .

No comments:

Post a Comment