October 06, 2013

Student's Life

Assalamualaikum! Amigo! Holla :)

Kangen banget gua sama ini belog :) Ampun yah, sebab gua sibuk di matrikulasi, hingga tiada masa untuk membebel di alam maya :)

Ada yang rindu kah ? Amat tipis jawapan ýa'nampaknya! * dah update pun dekat nak 1/2 tahun *


Yah, ting tong ting tong, dah nak habis sem I di JMC.That's mean, i've walk here for 5 months. So far, Alhamdulillah :) Many good things happenned in my life. Yeah, there are bads somehow, but it very taught me a lot of things. Thanx memories & experiences!

Niat nak jadi hidden figure di sini, tup tup atas kuasa Ilahi dan perlaksanaan perjalanan kehidupan, i'm being a part of student's council , JPP. Atas nasihat mereka2 yang berkenaa, i'm trying to be the candidates. Akhirnya, berjaya mendapat vote yang tinggi, lantas melayakkan diri menjadi pimpinan. Yup, turun takhta . Dari S/U kepada exco Kerohanian/Moral.

Mungkin sebab selalu ambil ringan, Allah datangkan ujian. Baik dari segi perasaan, pelajaran, mahupun pimpinan. Tambahan pula, rayuan UPU ditolak secara automatik kerana dah disahkan menjadi pelajar Matrik. It's really hard to accept. Lagi2 bila family jauh di mata, tiada di sisi. Sungguh, Allah itu ubat ceria & duka yang sangat berkesan. Alhamdulillah!

Nak cerita tentang jatuh bangunnya hidupku? Terlalu panjang. Cukuplah untuk disimpan bersama Ilahi. Alhamdulillah, dalam kekangan masa dan hidup yang x berapa nak sistematik, UPS I berjaya dilalui dengan bergaya. Walau dapat F untuk subjek Kimia*masuk dewan jadi blank. zero. (subjek kedua Sains yg diminati di sekolah), pointer not below than 2.00 :) Alhamdulillah, itu cukup bergaya bagiku. Bergaya bagi seorang pelajar yang hati dia dah say bye2 pada Sains sebelum keluar result SPM lagi :)

Ujian datang menerpa lagi. Subjek semakin berat. Tajuk semakin mencabar. Yup, down. Influenza DOWN itu hadir tanpa dijemput. Kini, dalam posisi , dalam strategi mengclearkan virus , malware yang wujud. Pohon doakan Haura tabah, kuat, thabat, sabar dalam mehnah ini. Berjaya ke garisan penamat dengan bahagi, walau perit di awalnya.

25 Oktober 2013- 1 November 2013, PSPM I akan bermula. Less than 19 days more to go. Serious talk, masih belum bersedia. Tapi insha Allah, akan cuba yang terbaik dengan usaha yang sehabis baik.

Moga 4 FLAT berjaya dalam genggaman. Bukan saja 4 FLAT dalam study, malah dalam AKHLAK, AMAL, IBADAH, AURAT & HAMBA-NYA :)

Need to finish up 3 paperworks today. Thanks for reading n hope, u can give me some opinion to wake up earlier n study smart n being a flexible person ? Sekian berita dari JMC, from Haura.

Live cheerfully. Keep struggling for the best places for HIM.
Wassalam  :)


No comments:

Post a Comment