December 20, 2012

Ketika Hubb Bertasbih





Alhamdulillah , akhirnya terJADI juga blog ana yang ke3.. semoga blog keTIGA ini , lebih bermanfaat dari 2 blog yang telah & sedang demolish ! Tak tidur malam ana dibuatnya .. ini semua sebab nak pulang ke rumah atuk yang tercinta insya allah *Boleh qadha' tidur dalam perjalanan nanti!*

Untuk blog ke3 ini , ana gunakan nama 'Aisy El Haura yang membawa maksud kehidupan seorang bakal bidadari jannah . Oh , mesti ramai yang tertanya-tanya & pelik , kenapa ana x guna nama sebenar kan ? Bukan ana bencikan nama ana , ana rasa sangat BERTUAH kerana memiliki nama yang unik (campuran islamik+english+nama orang dulu2) cuma ana suka jadi misteri sikit kat laman sesawang ni . Dan hobi ana antaranya ialah mencipta nama baru . *Siapa x taw nak letak nama anak , meh ana tolong suggest kan!* So , terpulang kat anda nak kata apa , sebab hakikatnya , DIA lebih mengetahui niat ana .. dan DIAlah Yang Maha Adil . ;)


"Dan satu lagi , awat hampa sibuk2 sangat nak guna 'ana'2 ni? x pernah hampa kecek gitu" (slangROJAK)

X salahkan setiap orang nak berubah jadi baik ? Setiap orang ada masa silam yang kelam , dan pasti akan terdetik dalam hati kita untuk create a better future..ye dak ? Yes , i'm one of them . Ana tu kan dari bahasa arab yang bermaksud saya , dan lagipun nama saya , "nur-kamiliA-NAaimah-nordin" tu ada prkataan 'ana' , so x salah kan ? ^^,


Stop cakap tentang ana . Actually , masuk hari ini , genap 1 minggu pemergian nenek@wan ku yang tercinta . Pemergian wan ini lebih terasa berbanding dengan tok ki ku.. sedihnya , tarikh pemergian arwah tok ki langsung takku ingati , yang ana ingat , waktu itu ana masih di sekolah rendah dan hanya abah sebagai wakil dari keluarga kecil ana. sedih , sebab x dapat memberi penghormatan terakhir buat kedua-dua insan ini . But , Allah lebih MENGETAHUI apa yang terbaik untuk hamba2NYA .

Insha Allah , hari ini , atuk ana akan adakan tahlil untuk wan . Doakan semua berjalan dengan lancar ya ! Dan ingat untuk sedekahkan al Fatihah untuk ummi walid kita sama ada masih bernafas di muka bumi atau telah menemui Ilahi , moga mereka dan kita sebagai anaknya , memperolehi sakinah , mawaddah wa rahmah untuk hari ini dan seterusnya .

Lepas maghrib nanti , rajin-rajinlah buka baca al Kahfi dan Yasin .. Semoga Allah berkati dan merahmati perjalanan hidup kita yang masih tinggal berbaki sedikit ini.

*moga Allah kuatkan atukku , suami arwah wan ku*

Oh ye , semalam PMR 2012 baru sahaja diumumkan ! Alhamdulillah 'ala kulli hal.. Yang penting , mesti sujud syukur walau berapa pun result yaang kita peroleh :) Jadikan masa lalu itu satu pengajaran dan usahalah membina masa hadapan yang lebih cemerlang dengan cara yang diredhaiNYA.
"Setiap orang pasti akan menempuh jalan kejayaan . Cuma cara dan laluan untuk menuju destinasi itu yang berbeza . Ada yang melalui sungai , naik turun bukit , redah belantara , tertusuk duri pedih dan x kurang yang jalannya lurus tanpa simpang siur . Setiap insan berhak mencapai najah cemerlang dalam kehidupan . Berbaik sangkalah pada Ilahi , masa kegemilangan kita akan tiba x lama lagi , Insha Allah , dalam redhaNya"

Can't wait to meet my awesome cousins ! Insha Allah , kita akan bersua lagi .. Till we meet again , salam mahabbah , adios & wassalam !!!



http://kaeshafiz.files.wordpress.com/2010/04/wassalam.gif


No comments:

Post a Comment